Adatkezelési tájékoztató

Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata kötelező feladata a gyermekétkeztetés biztosítása a közigazgatási területén működő önkormányzati és állami fenntartású köznevelési intézményekben. Ezen faladatának ellátásában közreműködik a Kaposvári Humánszolgáltatási Gondnokság az alapító okirata szerint.

A Kaposvári Humánszolgáltatási Gondnokság (a továbbiakban Adatkezelő) elkötelezett, hogy az adatkezeléshez kapcsolódó jogait maradéktalanul tiszteletben tartsa. Célja, hogy a személyes adatok pontos és biztonságos, valamint a vonatkozó nemzeti (különösen Info tv.) és európai uniós szabályoknak (különösen a GDPR) megfelelő kezelését biztosítsa.

Adatkezelő adatai, elérhetősége:

Adatkezelő megnevezése:
Székhelye:  
Telefon és fax:
E-mail címe:
Weboldal:
Adatvédelmi tisztviselő:
Kaposvári Humánszolgáltatási Gondnokság
7400 Kaposvár, 48-as Ifjúság útja 58-68.
+36 82 410 582., +36 82 410 582
adatvedelem@kaposvarigesz.hu
www.kaposvarigesz.hu
EQA Tanácsadó és Szolgáltató Kft.

1. Az adatkezelés célja

A Kaposvári Humánszolgáltatási Gondnokság az étkezés igénybevételéhez térítési díj, kedvezményre történő jogosultság megállapítása, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek történő megfelelés érdekében kezeli.

 

2. A kezelt adatok köre

A fentiekben rögzített feladatellátáshoz kapcsolódóan a köznevelésben résztvevő ellátottak,
mint potenciális étkezők vonatkozásában az alábbi személyes adatok nyilvántartására kerül sor:

 

  1. Minden esetben: az ellátást igénybe vevő neve, születési neve, születési helye, anyja születési neve, TAJ száma, lakóhelye, tartózkodási helye, gondviselő neve, születési neve, anyja születési neve, elérhetősége (telefonszám; email cím), lakóhelye, tartózkodási helye, TAJ száma, intézmény megnevezése, tanuló osztálya, banki megbízás esetén a számlatulajdonos neve, számlaszáma.
  2. Kedvezményre jogosult vagy ingyenes étkezést igénylő esetén: jogosultságot igazoló dokumentum, illetve a 328/2011. (XII.29.) Korm. rendelet 6., 8., vagy 9. mellékletében szereplő adatok.
  3. Speciális ellátást igénylő érintett esetében az igénylést alátámasztó és igazoló dokumentumok.

3. Adatok forrása:

Az étkező vagy törvényes képviselője, aki a közétkeztetés igénybevételét megelőzően adja meg az adatokat az erre vonatkozó nyomtatványon vagy a ZIPmeal Szülői modulban.

 

4. A kezelt adatok jogalapja

A feladatellátáshoz szükséges jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk 1. §. c) pontja szerint, a.) Az érintettek, illetve törvényes képviselőik által megadott, a feladatellátáshoz szükséges személyes adatok esetén — a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21-21/A. §-aiban és a 328/2011. (XII.29.) Korm. rendeletben meghatározott jogi kötelezettség teljesítése.

Az érintettek, illetve törvényes képviselőik által megadott, a feladatellátáshoz nem szükséges személyes adatok (kapcsolattartáshoz szükséges telefonszám, e-mail cím) esetén az érintettek, illetve törvényes képviselőik hozzájárulása.

A ZiPmeal alkalmazás használata esetén GDPR 6. cikk 1. bekezdés a pontja alapján az érintett hozzájárulása. A hozzájárulást az érintett a regisztráció alkalmával önként adja meg a ZiPmeal alkalmazásban. A felhasználó a hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni felhasználói fiókjának törlésével, amely esetben adatkezelő haladéktalanul gondoskodik az adatok törlésről.

 

5. Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei

Amennyiben nem adja meg az adatokat, akkor nem lehetséges térítési díj, kedvezményre történő jogosultság megállapítása, ennek hiányában pedig az étkeztetés igénybevétele.

 

6. A kezelt adatok megőrzési ideje
Az igénybevétel megszűnését követő 8 év.

A ZiPmeal alkalmazás használata esetén a személyes adatokat Adatkezelő a Felhasználói profil törléséig őrzi.

 

7. Adattovábbítás

Kaposvári Humánszolgáltatási Gondnokság speciális ellátást igénylő érintett esetében az igénylést alátámasztó és igazoló dokumentumokat az étkezést biztosító szolgáltató felé továbbíthatja.

 

8. Adatfeldolgozó

Zalaszám Informatikai Kft., mint az OrganP Költségvetési Integrált Gazdálkodási Rendszer és a ZIPmeal szülői modul üzemeltetője.

 

9. Adatbiztonság

Kaposvári Humánszolgáltatási Gondnokság megteszi a szükséges technikai és szervezési intézkedéseket, annak érdekében, hogy biztosítsa a személyes adatok biztonságát az adatkezelés teljes folyamata során.

A személyes adatok kezeléséhez az informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat az arra feljogosítottak számára hozzáférhető (rendelkezésre állás); hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége); változatlansága igazolható (adatintegritás); a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága) legyen.

Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi a véletlen vagy jogellenes megsemmisítés, elvesztés, megváltoztatás, sérülés, jogosulatlan nyilvánosságra hozatal vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférés ellen. A személyes adatokhoz való hozzáférést jogosultsági szintek megadásával korlátozza. Az informatikai rendszereket tűzfallal védi, és vírusvédelemmel látja el.

Az elektronikus adatkezelés során biztosítja, hogy az adatokhoz csak célhoz kötötten, ellenőrzött körülmények között csak azon személyek férjenek hozzá, akiknek a feladataik ellátása érdekében erre szükségük van.

Nyilvántartja és szükséges esetben a hatóság felé bejelenti az esetleges adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait és az orvoslására tett intézkedéseket.

 

10. Az Érintett jogai és érvényesítésük feltételei

Ön bármikor kérheti adatai helyesbítését, korlátozását, törlését, továbbá kérhet az adatkezelésről teljeskörű konkrét tájékoztatást. Kérheti, hogy a jogszabályoknak megfelelően személyes adatait tagolt, széles körben használt géppel olvasható formátumban átadjuk, illetve adatait egy másik adatkezelőnek továbbítsuk.

Ezeket a kéréseket 1 hónapon belül teljesítjük. Az adatvédelem részletes szabályozását az Ön jogainak részletes tartalmát és érvényesítésük részletes feltételeit az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat tartalmazza.

Ha Ön úgy ítéli meg, hogy a Kaposvári Humánszolgáltatási Gondnokság általi személyes adatainak kezelése megsérti a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabály, így különösen a GDPR rendelkezéseit, jogában áll a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH) panaszt benyújtani.

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetőségei:

Honlap: http://naih.hu/
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefon: +36 (30) 683-5969+36 (30) 549-6838+36-1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

 

Az Érintett – panasztételi jogától függetlenül – bírósághoz fordulhat, ha a személyes adatainak kezelése során megsértették a GDPR szerinti jogait. A bírósági eljárásról további információkat a http://birosag.hu/torvenyszekek honlapon tudhat meg.

Megszakítás